Sider

fredag den 27. juni 2014

Hjemtur

Sikke et savn man kan få, på bare 1 mdr.
Jeg savner mine drenge, og min familie helt vildt 💜 Jeg har undervejs i opholdet tænkt at smide håndklædet i ringen, fordi savnet var for stort. En anden ting som jeg heller ikke helt havde overvejet, var følelsen af usikkerhed. Det at være i så uvante omgivelser, og langt væk hjemmefra. Ikke fordi jeg er usikker på mig selv, eller min profession for den sags skyld, men bare det ikke at være i vante rammer. 
Og alligevel har jeg jo næsten alle vante priviligier iforms af fin lejlighed, bil, fitness m.m. 
Idag skal jeg hjem, altså sådan hjem til Dk. Det er på en måde lidt uvirkeligt. Mest fordi da jeg tog herop havde jeg indstillet mig på at jeg skulle hjem denne weekend, men da alt kom til stykket var flybilletterne alt for dyre, kostede 3000 og endte med kun at være hjemme lørdag. 
Heldigvis lykkedes det med en afrejse fra Molde, og en hjemrejse til Kristianssund. 
Sissel bliver heroppe, hun skal arbejde i week, og kunne godt vente med at skulle hjem til vores weekend i dk til august. 

Rejsen hjem var lidt af et projekt. Fordi jeg skulle flyve så tidligt måtte jeg med en bus fra Kristiansund, for at skifte til en anden bus, for at komme til Molde. Jeg var i god tid på busstationen, og så kun 1 bus der var klar til afgang. Jeg havde inden min rejse forhørt mig med busselskabet nettbuss.no for at være sikker på min rejse. Jeg havde ligeledes printet min rejsebeskrivelse ud, så jeg kunne vise chafføren det så jeg var sikker på han forstod mig. Jeg oplever indimellem de opgiver at forstå dansk, men har nemt ved at læse det, så derfor havde jeg taget mine forholdsregler. 
Han sagde fint at det ikke var ham jeg skulle med, men en anden bus der kom om lidt på plads to. 
Buschaufføren på plads to henviste til en 3. Bus og jeg undrede mig lidt over den ikke var kommet, da tiden nu nærmede sig afgang. Da den 3 bus ankom fortalte han at jeg ikke skulle med ham, men formentlig bus 2. Han kaldte derfor på chafføren, som fortalte han ikke kørte før om 30 min. 
Jeg vidste der kørte en direkte bus 30 min efter, men jeg kunne ikke nå mit fly med denne bus, det var derfor jeg skulle skifte. Han fortæller så at jeg skulle have været med bus nr 1, som havde afvist mig og nu var kørt. 
Shit, jeg var lige ved at begynde at hyle. Endelig var det lykkedes mig at finde en løsning på at skulle hjem, havde fået fri fra job, og så om ikke det hele skulle gå i vasken fordi deres buschauffører vælger ikke at kigge på min rejseplan. 

Nå, jeg måtte løbe hjem, hive Sissel ud af sengen, som havde glædet sig til at sove på hendes eneste fridag, drøne ned i bilen og få hende til at køre mig til lufthavnen. Hvad i alverden skulle jeg have gjort uden hende, jeg havde været så ulykkelig hvis jeg ikke havde nået mit fly. Nu sidder jeg i lufthavnen og venter på Bording, jeg har stresset rundt og stakkels Sissel fik ødelagt sin eneste fridag. Jeg tør i hvert fald ikke satse på det bus selvskab en anden gang. Øv. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar