Sider

onsdag den 11. juni 2014

Flytning til Norge

Og heldigvis kun for en stund :)

Jeg havde længe tænkt tanken om at skulle til Norge og arbejde i en periode, se noget andet. Tanken var nok mest reelt lige efter jeg blev uddannet, men kom aldrig afsted.
Sidste år tænkte jeg igen kort tanken, men ville ikke afsted alene, og min kære veninde som også er sygeplejerske havde ikke lyst på daværende tidspunkt.

I maj måned valgte hun at sige sit job op, til stor skuffelse for mig, da vi arbejder sammen til dagligt. Det bliver meget mærkeligt ikke at skulle være sammen hver dag, det er da fantastisk med en veninde, en kollega, som man bare ikke kan få for meget af.

Samtidig vidste hun ikke hvad hun skulle, og jeg var kæk i en fart, og foreslog vi tog til Norge. Jeg havde nok ikke forestillet mig at hun sagde ja, men nu hang jeg jo på den. Ugen efter var vi til samtale, og besluttede os for hvornår vi gerne ville afsted. Jeg fik søgt orlov fra mit arbejde, og turen var nu planlagt. Først her gik det op for mig at det ville blive vanvittig hårdt.

Et stort savn til min helt fantastiske kæreste, som ikke helt var inddraget i beslutningen om at tage til Norge, heldigvis er han så forstående, og støttede mig selvfølgelig i at jeg skulle afsted. Jeg vidste at hvis jeg skulle afsted, skulle det være nu, før børn m.m.

Op til at vi skulle afsted, sad jeg med hovedet begravet i eksamensopgave, selvom jeg hellere ville så meget andet. Ville gerne prioterer at være sammen med min familie, få ordnet lejlighed m.m. Men tiden ville mig at jeg skulle have hovedet begravet i bøgerne, og forhåbentlig var det besværet værd.

Vi pakkede lupoen d. 5 juni om morgenen, og drog afsted mod Norge. Tænk frivilligt at indvillige i at køre 17 timer i en lille Lupo, i streg. Vi havde enkelte korte pauser, og kørte ellers derud af.

Vi er nu ankommet, er landet i lejligheden, og set lidt af området. Og Norge er jo vanvittig smuk. Store fjelde, masser af vand, grønne områder. Vi skal helt sikkert meget mere ud i naturen, men arbejder ved siden af en fuldtidsstilling, så overskuddet er der ikke alle dage. I vil helt sikkert se meget mere af Norge gennem billeder.

Billedet er fra vanndamman i Kristiansund


Ingen kommentarer:

Send en kommentar