Sider

torsdag den 6. februar 2014

Cirkeltræning og Crossfit

Cirkeltræning: Igår trænede jeg først sidst på eftermiddagen, og blev lokket med til cirkeltræning. Det er min coach som stod for træningen, og jeg troede derfor at det ville være nemt for mig at yde mit maks i 30 min som træningen varer. 
Der blev jeg slemt overrasket, træningen var super hård og effektiv. Jeg havde ikke meget vægt på, og tænkte ved de første sæt at vægten var for lav. 
//Hvad er cirkeltræning så//
Træningen foregår ved at forskellige styrke maskiner er sat op i en cirkel, og indimellem er der kondition som igår var roning. Så har man 1 min på hver maskine til flest mulige gentagelser. Når minuttet er gået går man videre til næste maskinen, uden pause. Det betyder at man opnår høj puls og derved super effektiv træning på kun 30 min.

Pulsuret så således ud efter gårdsdagens træning. Jeg valgte så at træne bryst og mave som er mit vanlige program efterfølgende, men her var uret slukket.

Idag stod træningen på Crossfit 
Min veninde trænede Crossfit i sidste uge på Østerbro, og mente bestemt at jeg skulle deltage idag. Jeg synes det var lidt omfattende at skulle til Østerbro, og retur til Hillerød når træningen først lå 17.30, men i stedet blev det til en rigtig tøse aften med træning, spisning og sludder hele aftenen. 
Crossfit holdet var en begynder time, og der var derfor ikke fuld fart på, dermed ikke sagt at det ikke var hårdt. Det var rimelig effektiv træning, og kunne da snildt overtales en anden gang. 
Burpees bliver dog aldrig min ven, det er simpelthen så hårdt både konditions- og muskelmæssigt. 
Overraskende var derimod pulsen, min gennemsnits puls var faktisk lavere til Crossfit som umiddelbart virkede mere udmattende rent konditionsmæssigt. Træningen var i hvertfald effektiv, og jeg er sikker på jeg kommer til at sove fantastisk selvom jeg må undvære min savnede mand og sover i en uvant seng.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar